Wednesday, June 1, 2011

إحترم الحب فإسكنينى، وبلدى على ذمتى


احترم الموت فى كل الأشياء وتحيا الأموات وتموت الأحياء لا يهمنى موت الزهور فى الخريف ولكن كم تحيا الزهور فى الشتاء لايعنينى موت الرجال فى الحروب ولكن تحيينى قلوب النساء لا أهتم بموت الحب ولكن يؤلمنى موت الأخلاق

الحب يؤلمه الفراق والموت يسكنه الفراق فالحب والموت كلاهما سواء ------------- صحى جوايا المشاعر خلى قلبى من هواكى يبقى شاعر اسكنينى اسكنى قلبى وضلوعى وامسحى بأيدك دموعى قبل منك كنت راحل وف هواكى اليوم رجوعى اسكنينى كنت عايش قبل منك كنت حاسس انى منك كنت شايف قلبى عندك جبتلك احلى المشاعر اسكنينى ----------- كنت شايل شكوتى وماشى فى حالى نده على صوت لقيته فى سكتى ... رق لحالى قالى مالك انت شايل ايه معاك.. قولتله يادى العجب ولو فيها اساءة ادب اش عرفـّك دى شكوتى فى القلب ساكنة قالى حالك بيـّنك قلت بلدى هانت علينا كلنا كل المشاكل عندنا ناكل ولكن.. بعضنا الناس غلابة..عايشة خايفة من الديابة وفلوس مافيش..والعيشة هيش والكل خايف حتى من فرخة وذبابة وتقولى مالك !! مش عارف اشكى والا ابكى ولمين راح اوصف بلوتى مش هية بلدى.. وام ولدى دى لسة حتى على ذمتى

سناء فايد

1 comment:

Abdallah Sharara said...

it's very nice words, i love so i put in my blog.